Sabtu, 18 Jun 2011

** Hacker Anonymous Meroyan **




Sembilan puluh peratus serangan penggodam ke atas beberapa laman web rasmi kerajaan dan swasta sejak empat hari lalu, dilakukan orang tempatan, kata Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Datuk Seri Dr Maximus Ongkili.Beliau berkata, polis dan agensi berkaitan dalam proses mengenal pasti penggodam.

“Kami sudah mendapat tahu bahawa hampir semua ini dilakukan orang tempatan, bukan pihak antarabangsa,” katanya kepada pemberita pada satu sidang akhbar di sini semalam.

Ongkili diminta mengulas insiden menggodam beberapa laman web di negara ini serta mengancam portal rasmi kerajaan www.malaysia.gov.my. oleh sekumpulan individu yang menggelarkan diri mereka sebagai ‘’Anonymous’’ dan mendakwa berpangkalan di luar negara.

Beliau juga meminta rakyat Malaysia menggunakan Internet secara profesional untuk pendidikan dan pembangunan negara. “Ini kerana anda tidak boleh pergi jauh apabila melakukan jenayah siber,”

Pesanan aku kepada Geng Anonymous nie semoga korang berhentilah wat kejer tak berfaedah nie... buang masa dan menyusahkan orang jer.... kalau tak puas hati baik wat perbincangan meja bulat tak payah nak sabotaj macam nie.bak kata kawan akulah bukan kata aku tau!!!!  " Kecik-kecik taknak Mam*** dah besar menyusahkan orang "



 " Bukti Web Yang Telah Digondam Anonymous "


1 ulasan:

  1. Ntah ler .. x paham lah apa dan kenapa ... dah x derk kerja sangatlah tu! dok diam2 ke, mengaji ke, lagi baik!

    BalasPadam

Sila tinggalkan pesanan anda ???