Rabu, 13 April 2011

Siapa tu NajwaLatif ???




Imratul Najwa Binti Abdul Latif

Si Gadis You Tube





Siapa yang mengenali Najwa Latif? Mungkin nama ini masih baru dalam dunia hiburan tanahair. Namun gadis yang baru berusia 16 tahun ini sudah mempunyai ramai peminat di laman YouTube peribadinya. Bermula dengan minat mendalam dalam muzik, kini gadis muda ini melangkah setapak lagi dengan merakamkan single pertamanya.



Baru-baru ini, Najwa telah di lamar syarikat rakaman NAR Records Sdn Bhd untuk menjadi artis di bawah naungan syarikat itu. Najwa bertuah mendapat khidmat produser berpengalaman Edddie Marzuki selaku penerbit untuk single pertamanya berjudul “Cinta Muka Buku”.



Karya Najwa sendiri, "Cinta Muka Buku" mendapat sambuatan yang baik di kalangan peminat-peminatnya. Baru tiga hari lagu tersebut di muat naik untuk di pra-dengar di laman YouTube, ia sudah mencecah angka 9,000 penonton, satu petanda positif bagi Najwa dan lagu ini sendiri.



Menurut Najwa, single ini sangat bermakna buatnya. Selain dapat merealisasikan cita-cita untuk merakam lagunya sendiri, ia juga hadiah buat para peminat yang telah lama menantikan single-nya sendiri dan lama menyokongnya dalam bidang seni.


Single “Cinta Muka Buku” di jangka keluar sekitar bulan ini. Justeru itu, Najwa berharap dapat merapatkan lagi hubungannya dengan dunia luar melalui laman Facebook, YouTube dan blog milik peribadinya.

Rujukan : Klik  SINI dan  SINI


Biodata ringkas Najwa

Nama Penuh: Imratul Najwa Binti Abdul Latif
Tarikh Lahir: 23rd May 1995
Tempat Lahir: Batu Pahat, Johor
Status: Pelajar Sekolah SMK(P) Temenggong Ibrahim Batu Pahat Johor.
Laman Sosial:
Blog: www.najwalatifs.blogspot.com
Facebook Fanpages: najwalatif
Twitter: @njwalatif
YouTube: www.youtube.com/najwa595

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan pesanan anda ???